måndag 21 december 2009

-

Mina misstankar om att grannen mitt emot nästan aldrig är hemma förstärktes imorse när jag gick förbi deras ytterdörr. Det har ju snöat i några dagar och till dörren mitt emot så såg man tydliga fotspår, men till den aktuella dörren fanns inga. Inga livstecken öfverhuvudtaget. Läskigt. Min fråga är då? Varför innehar man en lägenhet om man inte bor i den? Och i västra hamnen?! Det är inte det billigaste precis. Själv försöker jag vara hemma mycket, ha mycket lampor tända, laga mycket mat, för att få ut det yttersta av hyran. Men inte dessa. Lite läskigt.

Följdaktligen är jag numer ytterligare konfunderad angående mina grannars liv. Hehe. Man börjar låta som en pensionär indeed.

FYI så gick det väldigt bra i skolan idag. Mitt sista endo-pass. Rensade en 33 till R55 (med 28-filarna! LORD!) och sedan excaverade jag 43m (sjukt mycket karies!!1!, väldigt pulpanära) samt gjorde en sjukt snygg kompositfyllning på vederbörande tand för att täcka mina härjanden med lågvarvet. Patienten blev mäkta nöjd, och så blev jag. Tillhörande är att hela rasket tog 1h och 45min att slutföra! Big score igen.

Nu skall jag återvända till Handbok i Fast protetik av Ann Wennerberg! Treflig läsning. Den där koppen kaffe och knäckemackan med ljuvlig ost gjorde sitt, är även helt slut i benen efter ett köttigt träningspass för några timmar sedan. Livet är fint. Imorgon blir det hemflärd till Engelholm och mina älskade föräldrar, släkt och vänner! Skall även klämma in (möjligen bort?) avlägsnandet av leskiga lefverfläckar från magen.

Inga kommentarer: