fredag 25 december 2009

ergo

Vad är det med dessa koppar? De gäckar mig! Nu har jag funnit en liknande kopp som den jag ville ha, men om möjligen finare. Det återstår att se tills i öfvermorgon, då skall jag åter ner på staden och spana på den.

Dessa två små liv, som vart så ovänner med varandra tidigare alltså. I skrifvande stund ligger Hades och kråmar sig på golvet framför Findus. Innan idag sov de sida vid sida i samma säng. Lite ilska och spänning finns dock kvar dem sinsemellan, men inte mycket.

Förresten så försökte en tolvåring lägga in en stöt på mig nere på stan innan idag. Eller tolv och tolv, han är väl 18, men ändå. Det är ju märkligt det där.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm..hur gammal ska man vara då!? ;) Klart att han försökte ragga på en läckerbit som dig! :)

Frida Sofia Pavlovna sa...

Anonym: Inte 12 iallafall ;)