måndag 8 februari 2010

-

Mina vänner mina vänner, jag har stött på helt underbara saker i afton. Som väcker gamla minnen. Mina referenser! Oh!

Dramaläraren!

Farbror överkokt blomkål!

Imorgon blir det fint. Idag vart det en riktigt bra dag i skolan. Fikade med min fina fina Clara. Lider lite av beslutsangst, men egenteligen inte mer än vanligt. Måste spejla mina kort rätt. Hvilket blifwa utfallet? Jag är nämligen inte säker på vad jag vill, eller jo, egengeligen vill jag inget alls göra, glida med. Men tiden är inne och jag måste ta tag i det nu, annars kanske jag står där med skägget i breflådan i juni, och likväl i augusti, och utflytandes öfver hela nästkommande läsår, vilket föröfrigt blir mitt sista. Mitt sista fattiga studentår! Det är nästan så att man borde fira det på något sätt. "Aldrig bättre än såhär" (vem sade det far?). Aldrig sämre än såhär skulle jag vilja påstå! Inte för att mitt lif äro dåligt. Inte innehållsmässigt, enkom penningamässigt. En liten röst inom mig säger dock något i stil med att det kan vara så att när saker är begränsade så uppskattas dess förekomst desto mer. Kan vara så.

Filosoferat klart för idag!

Inga kommentarer: