tisdag 1 december 2009

Så mycket med det jordiska

Det är konstigt hur ens liv kan ändras så radikalt, bara på några månader. Märkligt alltså. Det är iofs självvalt. Men det är likväl märkligt. Att man kan ha sådan makt över sin vardag. Eller, det skall jag nog omformulera: vilken tur att man kan ha sådan makt över sin vardag!

Jag har försökt med statistiken, jag har läst, tragglat, funderat, jag fattar inte ett skit. Det är så mycket termer. Så mycket med det jordiska.

Jag längtar så himla mycket till julen och jullovet nu så det finns inte. Skall bli så fint att få komma hem i någon vecka, med min lilla kise med, utan stress och utan worries. Riktigt fint.

Nu är det nog läge för ett (av)snitt.

Imorgon tänkte jag träna igen. Det känner jag mig riktigt mogen för. En rivstart! Har laddar i soffan nu i en och en halv veckas tid, det får vara nog. Hejja hälsan! Fick förresten veta idag att jag har riktigt bra blodvärde och riktigt bra blodtryck! Så fint att veta att ens leverne ger pay off. En sak som inte riktigt stod rätt till vart kristallerna i örat, de skall vi skaka tillrätta.

Inga kommentarer: